Oltarna pala Sveta Marija in otrok na prestolu s šestimi svetniki

Detalj, sv. Nazarij z maketo mesta v rokah
Šestnajsto stoletje, vsaj od dvajsetih let dalje,  je bilo v znamenju velikega beneškega slikarja Vittoreja Carpaccia, ki je v svojih poznih letih deloval tudi v Kopru. S svojimi umetninami je obogatil koprsko stolnico. Najvidnejše mesto zavzema oltarna pala, Sveta Marija in otrok na prestolu s šestimi svetniki, iz leta 1516. Monumentalno delo je naslikano po vzorih pri Giovanniju Belliniju, kot naročnika pa viri navajajo beneški družini Capella in Contarini. Pri Carpacciovi oltarni pali v stolnici je potrebno poudariti, da gre za tipično razpoloženje in prizor visoke renesanse: v dvorani z odprtim ozadjem je naslikana Sveta Marija na prestolu, zraven nje pa so na stopnišču zbrani sv. Zaharija, sv. Jožef, sv. Rok, sv. Boštjan, sv. Nazarij in Ludvik Tuluški. Z vidika lokalne zgodovine je zanimiva predvsem upodobitev koprskega patrona sv. Nazarija z maketo mesta v rokah, najstarejšo upodobitvijo nekdanjega beneškega Kopra.

Druga pozna Carpacciova dela iz njegovega istrskega obdobja, zlasti tista ki so bila v stolnici (prerok Jeremija in Zaharija, Bičanje in Kalvarija), so delila usodo s številnimi drugimi umetninami, ki so bile med zadnji vojno odnesene v Italijo, da bi jih tako zaščitili, pa do sedaj niso bile vrnjene na svoje prvotno mesto. 

Vittorejev sin Benedetto Carpaccio je po očetovi smrti našel v Kopru primerno mesto za svojo slikarsko obrt, ki pa je ostala le na nivoju lokalnega slikarstva. Tudi precej Benettovih del je bilo odnesenih po zadnji vojni; v muzejski zbirki je delo Čaščenje Jezusovega imena, ki se motivno veže na Benedettovo delo iz leta 1541 z isto temo, ki je do zadje vojne viselo v cerkvi sv. Ane v Kopru.  



Detajl, Sveta Marija z otrokom in šestimi svetniki 




Ni komentarjev:

Objavite komentar